Sett deg godt til rette,
vi tar deg med

Oppdag og aktiver tjenestene som gjør hverdagen enklere

Fjernstyr bilen med fingertuppene

Visste du at du kan låse og låse opp bilen din eksternt med Fjernkontroll?

Kan du ikke huske hvor du parkerte? Skru på lysene eller tut! Citroën hjelper deg å finne bilen med både lyd og lys.
 
 
 
Visste du at du kan låse og låse opp bilen din eksternt med Fjernkontroll?

Kan du ikke huske hvor du parkerte? Skru på lysene eller tut!

 

Citroën hjelper deg å finne bilen med både lyd og lys.

 

Har du en elbil? Da kan du også starte lading og forvarming helt trådløst med E-Fjernkontroll.

Fra mobilen din kan du sjekke rekkevidde og tilkoblingsstatus, starte lading når det passer deg og få varsler når batteriet er fullt. For enda mer komfort: forvarm eller kjøl ned bilen før du setter deg inn.

 

Med termisk forvarming kan du forhåndsinnstille oppvarming eller kjøling av kupeen i elbilen.

Har du en elbil? Da kan du også starte lading og forvarming helt trådløst med E-Fjernkontroll.

Fra mobilen din kan du sjekke rekkevidde og tilkoblingsstatus, starte lading når det passer deg og få varsler når batteriet er fullt.

 

For enda mer komfort: forvarm eller kjøl ned bilen før du setter deg inn.

"Hei Citroën." Snakk med ChatGPT direkte fra bilen din

Nå kan du få kunstig intelligens i bilen din, og forbedre stemmestyring og assistanse på veien.

 

Før trengte du guidebøker og reisehåndbøker. Nå er det bare å spørre Citroën:

“Hva bør jeg se på tre timer i Paris?”

“Hvordan kan jeg optimalisere batteriet og spare strøm?”

 

Alt mens du nyter turen.

Har du elbil?

Da blir reisen enda enklere

Send reisen rett til bilens skjerm

Planlegg ruten på mobilen og send den direkte til bilens navigasjon. Med E-Routes får du beste rute med ladestopp inkludert.
Planlegg ruten på mobilen og send den direkte til bilens navigasjon. Med E-Routes får du beste rute med ladestopp inkludert.

Hold kontroll på trafikken

Med Connected Navigation får du trafikkinformasjon i sanntid og varsler om fareområder. Har du e-Jumpy eller e-Spacetourer, får du til og med veiledning for forbruk, topografi og kjørestil.

 

Med Connected Navigation får du trafikkinformasjon i sanntid og varsler om fareområder. Har du e-Jumpy eller e-Spacetourer, får du til og med veiledning for forbruk, topografi og kjørestil.

Få hjelp med SOS og Veihjelp

Få rask hjelp uansett hvor du er. Med SOS og Veihjelp er du bare ett trykk unna assistanse hvis noe skjer med bilen, enten det er en ulykke eller et teknisk problem.
Få rask hjelp uansett hvor du er. Med SOS og Veihjelp er du bare ett trykk unna assistanse hvis noe skjer med bilen, enten det er en ulykke eller et teknisk problem.

Koble til med Mirror Screen

Speil favorittappene dine direkte på bilens skjerm og hold deg trygt koblet til smarttelefonen uten å ta blikket fra veien.

 

Speil favorittappene dine direkte på bilens skjerm og hold deg trygt koblet til smarttelefonen uten å ta blikket fra veien.

 

 

Med e-ROUTES får du ruter som følger bilens faktiske rekkevidde i sanntid

e-ROUTES er samme GPS som de nyeste Citroën-modellene, rett på mobilen din

Få alt fra trafikkprognoser til fartsvarsler i lommen.
e-ROUTES er samme GPS som de nyeste Citroën-modellene, rett på mobilen din

Få alt fra trafikkprognoser til fartsvarsler i lommen.

 

Appen kjenner bilens rekkevidde i sanntid

Det betyr: smartere ruteforslag og anbefalte ladestopp tilpasset der du er, akkurat nå.
Appen kjenner bilens rekkevidde i sanntid
Det betyr: smartere ruteforslag og anbefalte ladestopp tilpasset der du er, akkurat nå.

You are a professional?

Manage your fleet easier and smarter

Monitor and optimize in real time the health of your commercial vehicle fleet

Thanks to a digitized platform you can get an overview of general vehicles conditions and useful vehicle usage insights and health alerts. You receive a periodic report mailing with your fleet health as well as real time alerts. You can track and schedule in just few clicks your vehicle maintenance with Stellantis aftersales network in advance, reducing unexpected repairs.

 

By choosing your Citroën commercial vehicle, you have free access for the next 4 years to the exclusive Preventive Maintenance* provided by Free2move.

 

*Only for Light Commercial Vehicles from 2024.

Monitor and optimize in real time the health of your commercial vehicle fleet

Thanks to a digitized platform you can get an overview of general vehicles conditions and useful vehicle usage insights and health alerts. You receive a periodic report mailing with your fleet health as well as real time alerts. You can track and schedule in just few clicks your vehicle maintenance with Stellantis aftersales network in advance, reducing unexpected repairs.

 

By choosing your Citroën commercial vehicle, you have free access for the next 4 years to the exclusive Preventive Maintenance* provided by Free2move.

 

*Only for Light Commercial Vehicles from 2024.

 

Optimize downtime and effectively manage your business's uncertainties, while increasing your fleet management margins

You can access consumption reports, mechanical alerts, eco-driving reports and vehicle geolocation in the event of theft in real time.

 

Now, all this is easily accessible for Stellantis customers vehicles with in-built telematic boxes, thanks to Connect Fleet provided by Free2move. 

 

Optimize downtime and effectively manage your business's uncertainties, while increasing your fleet management margins

You can access consumption reports, mechanical alerts, eco-driving reports and vehicle geolocation in the event of theft in real time.

 

Now, all this is easily accessible for Stellantis customers vehicles with in-built telematic boxes, thanks to Connect Fleet provided by Free2move.

Empower your fleet operations with data-driven insights to enhance the efficiency, safety and sustainability.​

By partnering with Mobilisights, the Stellantis Data as a Service Company, is the exclusive source for embedded telematics data of Stellantis global automotive brand.

 

Stellantis Fleet is able to deliver comprehensive data to help maximize the way you manage your fleet.​

Empower your fleet operations with data-driven insights to enhance the efficiency, safety and sustainability.​

 

The use cases for you are multiple: charging manangement, vehicle health monitoring, route optimization, driving behavior monitoring.

Take your fleet data management to the next level with Mobilisights’ fleet data packs.

 

Empower your fleet operations with data-driven insights to enhance the efficiency, safety and sustainability.​

By partnering with Mobilisights, the Stellantis Data as a Service Company, is the exclusive source for embedded telematics data of Stellantis global automotive brand.

 

Stellantis Fleet is able to deliver comprehensive data to help maximize the way you manage your fleet.​

 

The use cases for you are multiple: charging manangement, vehicle health monitoring, route optimization, driving behavior monitoring.

Take your fleet data management to the next level with Mobilisights’ fleet data packs.

Nyt alle disse funksjonene

Alle funksjoner aktiveres gjennom abonnementspakker. Alt som løfter kjøreopplevelsen finner du i "Connect Plus."

Connect One
Inkludert i 10 år
 
  • SOS
  • Assistanse
  • E-fjernkontroll(i) Appstyring klima/lading  
  • Over-The-Air oppdatering av software
  • Spill
Connect Plus(i) Kontroller om kjøretøyet kvalifiserer, avhengig av tilgjengelighet  
Inkludert i en prøveperiode på 1 år ved nybilkjøp

  • Fjernkontroll(i) Appstyring, låse, tute, lys  
  • ChatGPT(i) Smart naturlig stemmestyring  
  • E-Routes(i) Ruteplanlegger  
  • Live trafikk(i) Visning av kødannelser, ulykke, stengte veier i bilens navigasjon  
  • Fotoboksvarsler(i) I bilens navigasjon  
  • Visning av ladestasjoner/tilgjengelige ladestasjoner(i) I bilens navigasjon  
  • Parkeringsplasser/ledige parkeringsplasser/priser på parkering(i) I bilens navigasjon  
  • POI søk(i) Søk etter butikker, museum, cafe, osv.  
  • Over-The-Air oppdatering av kart(i) OTA for fartsgenser/kart innhold og WiFi til større oppdateringer  
  • Priser på drivstoff(i) PHEV/ICE  
  • Connected Alarm (kommer)
Connect One funksjoner
  • SOS
  • Assistanse
  • E-fjernkontroll(i) Appstyring klima/lading  
  • Over-The-Air oppdatering av software
  • Spill
*For connected vehicles ordered after 1st July 2023, Citroën proposes a package offer of connected services with the Connect ONE and Connect PLUS packs on top of other stand-alone services. Customers who already ordered a connected vehicle before 1st July 2023 should check the availability of connected services and the subscription terms for their connected vehicles in the Citroën's service store. We recommend entering the Vehicle Identification Number into the Citroën's service store to check, activate, or subscribe the eligible offers.” Please click here for more information.

Priser ved fornyelse av Connect Plus

Varighet Connect PLUS (biler uten navigasjon) Connect PLUS (biler med navigasjon)
1 mnd
65 NOK
93 NOK
1 år
650 NOK
930 NOK
1 mnd (Gjelder ë-C3 og ë-C3 Aircross)
47 NOK
47 NOK
1 år (Gjelder ë-C3 og ë-C3 Aircross)
470 NOK
470 NOK
For nye kjøretøy, utstyrt med en telematikkboks og bestilt fra 2. september 2024, er Connect ONE-pakken inkludert i prisen.
Connect PLUS-pakken er inkludert i en prøveperiode på 1 år. Etter denne prøveperioden kreves et abonnement – se prisene for fornyelse ovenfor.

Se disse tjenestene på video

Oppdag hvordan Citroën gjør kjøreturen mer komfortabel og hverdagen enklere.

Klar? Din digitale lommekompis er med deg overalt

MyCitroën-appen kobler deg til bilen uansett hvor du er. Her kan du:

 

  • fjernstyre bilen
  • sjekke vedlikehold
  • planlegge reisen (send destinasjoner fra Google Maps eller Apple Maps)
  • finne ladestasjoner
  • …og mye mer!

Hva nå?

Her finner du en komplett FAQ som svarer på alle dine spørsmål.

Download MyCitroën app
How do I download the MyCitroën app?
  1. On your smartphone, go to Apple Store or Google Play depending on your phone.
  2. In the search bar, type “MyCitroën”
  3. Click on the MyCitroën app, and on “Download”

 

Once installed, it's time to create a MyCitroën account.

How to create a MyCitroën account
Important: Before creating a MyCitroën account, make sure you have the MyCitroën app installed.

Before this step, you have to download MyCitroën app.

Follow a tutorial video here or the below steps:

1. Create a MyCitroën account

In MyCitroën app:

  • Select “Sign up”
  • Fill in the form details (email address, password, gender, last name, first name) and activate your account (follow next steps below).

 

Or

 

Visit https://services-store.citroen.co.uk/:

  • In the top right, hover over the “Sign in” section, then select “Create your Citroën account”
  • Fill the form (email address, password, gender, last name, first name) and activate your account (follow next steps below). 
2. How to Activate your account

 

  • Go to your Email Inbox, open the email that you just received from Citroën
  • Click “Activate your MyCitroën account”
  • Confirm
3. How to connect the app to your account

 

 

 

  • In MyCitroën app, select “Connect”
  • Login with your MyCitroën account email address and password details
  • Accept and validate
    Now it's time to connect MyCitroën to your vehicle.
4. How to connect the MyCitroën app to your vehicle

Connect to your account :

Before this step, you have to download the MyCitroën app and create a MyCitroën account. 

It takes only 10 minutes. Go inside your car, with your smartphone, and follow this tutorial video, or these steps:

 

 

In the MyCitroën app :

 

  1. Select “Add a vehicle”
  2. Enter your vehicle VIN number 
  3. Enter your mileage, and validate
  4. In “My services” section, select a service, and enter your phone number
  5. Enter the security code you received by SMS, and validate. Create a 4 digit PIN code, and validate

 

Then, inside your vehicle and with your phone:

  1. In your phone settings, turn on Bluetooth and connect to your vehicle as a new device, while accepting Terms and Conditions.
  2. On your vehicle dashboard, select “Connect phone” & select your phone
  3. On your phone, enter the code displayed in your vehicle dashboard
  4. On your vehicle dashboard, select “phone” & “audio streaming” and validate
     

A confirmation message will be displayed in your MyCitroën app homepage. Then you will have to:

  1. Turn off your vehicle engine for 5 minutes
  2. Authorise data sharing in the vehicle
  3. Drive for 15 minutes minimum to launch the connection between your vehicle and MyCitroën
     

You will receive an email confirming that your connected services are activated and can be used.

Now it is time to activate and use your Connect ONE pack and Connect PLUS pack.

How to activate or renew a Connected Services Pack
Important: Before this step, you have to download the MyCitroën app, create a MyCitroën account, and connect MyCitroën to your vehicle. 
1. Activate Connect One pack

In the MyCitroën app: :

  • In “My services” section, select any service
  • A window will open: select “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

 

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/: :

  • Select “Connect ONE pack” and “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm
  • You can now activate the Connect PLUS pack, or activate and use the services included in your Connect ONE pack.
2. Activate Connect Plus pack
 
in the MyCitroën app:
  • In the “Services to discover” section, select “Discover” for Connect PLUS pack 
  • A window will open: select “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/:

  • Select “Connect PLUS pack” and “Activate now”
  • Read the Terms & Conditions, enter your phone number, and confirm

Now it's time to activate and use the services included in your pack.

3Renew a Connected Services Pack 

 

 
Has your Connect PLUS pack expired? You can easily re-subscribe & renew.
 
In the MyCitroën app: 
  • In the “My services” section, you can see the expiration date of your pack: select it
  • A window opens: choose your renewal offer between 1 month or 1 year
  • Select “Activate now”
  • Complete checkout

 

Or

 

Go to https://services-store.citroen.co.uk/:

  • Sign in & in the “My account” section, you can see the expiration date of your pack: select it
  • Choose your renewal offer between 1 month or 1 year
  • Select “Activate now”
  • Complete checkout

 

 

How to activate a connected service
Important:Before this step, you have to download the MyCitroën app, create a MyCitroën account, connect the MyCitroën app to your vehicle and activate your packs.
Services included in Connect One pack, already activated
  • SOS Assistance: For a peace of mind, benefit from a quick assistance in case of an accident or breakdown, and follow the assistance arrival in real-time.
  • E-Remote Control: Check & control the charge of your electric vehicle, and for a peace of mind, be alerted when the battery is full or the charging is interrupted.​
  • Mirror Screen: Display your mobile apps and content directly on your car touchscreen.
Services included in Connect One pack, to activate separately

Telemaintenance: 

With the Telemaintenance alerts service, we will let you know when a service or maintenance-related alert indicates that your Citroën needs some extra attention. 

 

In the meantime, you can be confident that your vehicle is working as it should be; for total peace of mind. If your vehicle is equipped with Citroën Connect Box, it is compatible with this free connected service, included in your Connect ONE pack.

 

All you need to do is go to the MyCitroën app, and in the “My services” section activate Telemaintenance service.​ We can then remotely activate your vehicle and start to provide you with this free of charge service (this process can take up to  7 days).

Know more about this service here.

 

E-maintenance booklet*:

Your Digital Service Record, up to date and available on your mobile​: access your vehicle's full service history. Once activated, we update your digital records at each workshop visit. 

 

In the MyCitroën app homepage, under this service section, select “Discover now” 

Or if you received an email proposing this service, select “Subscribe” 

Read and agree the Terms & Conditions

 

Or you can request this service activation at a Citroën dealership. 

 

*Your vehicle must be equipped with CITROËN CONNECT BOX 

Services included in Connect Plus pack, already activated
  • Connected Navigation: Arrive at your destination on time, thanks to TomTom GPS & its traffic information in real-time. 
  • Remote Control: Check the locking status of your vehicle, lock or unlock it, turn on the lights, or honk the horn with a simple tap on your smartphone. 
  • Trip Planner: Plan your journey with complete peace of mind and visualize the locations of charging stations on your road (learn more here). 
  • Connected Alarm: For peace of mind, watch your car anytime and anywhere, and be informed in real-time in case of theft, even if you are not near your car (learn more here).
Services included in Connect Plus pack, to activate separately
E-Routes*:
Benefit from premium navigation features: plan trips that include the best places to stop for charging, and drive without range anxiety thanks to real-time updates. To subscribe, follow these steps:
  1. Activate or subscribe to Connect PLUS pack
  2. In the MyCitroën app homepage, select “Subscribe to E-Routes”
  3. In the “Vehicle” section, select “Services” > “E-Routes” > “Activate now”
  4. In the homepage, select “The subscription is in progress” > “Start”, and then enter your phone number.
  5. Enter the code you just received by SMS
  6. Connect the MyCitroën app to your vehicle 
  7. In the Apple App Store or Google Play store, download the E-Routes app
  8. Open E-Routes app and select Citroën brand
  9. That’s it! You will receive a notification when activation is ready

 

*Service available on ë-C4 & ë-C4 X only

 

ChatGPT:

To start benefiting from your navigation assistant, you must:

  1. Be the owner of one of the following vehicles from the current Citroën range: C4, C4 C4 X, C5 X, Berlingo, ë-SpaceTourer
  2. Have the Connected Navigation pack activated
  3. Subscribe to the ChatGPT feature on the Services store and click on the “Activate now” button
  4. Follow the purchasing steps
  5. In your vehicle, an automatic remote update will activate ChatGPT on your on-board touchscreen
  6. You will receive confirmation of activation by email
  7. By simply saying “OK Citroën”, you can start to use ChatGPT, integrated in the existing voice recognition feature on your Citroën

 

If you do not have an active Connected Navigation pack, you can activate it by clicking HERE.

Once your Connected Browsing pack is activated, you can subscribe to ChatGPT. Remember that usage is linked to the remaining time of your Connected Navigation pack. If your Connected Navigation pack contract expires before that of ChatGPT, it will be necessary to renew your Connected Navigation pack to continue to benefit from your navigation assistant.

Miscellaneous features
Why does my car beep when I exceed a certain speed?

Owners of vehicles produced since July 2024 benefit from new driving aids.

 

As a responsible manufacturer, Citroën is committed to comply with the latest European regulations.

 

To improve safety and reduce injuries, European Commission decided to revise vehicle safety rules through a General Safety Regulation Version 2 that is applied in European countries, Turkey and Israël from July 2024.

 

The regulation sets new safety measures by strengthening passive / general safety and making mandatory the installation of some new features (Driving assistance systems). The way they operate might be surprising or misunderstood during first few uses. It concerns:

• Speed limitation system: this is the system that makes your vehicle sound when you exceed the authorized speed limits

    How to deactivate speed limitation system? View the video        

• Active Safety brake

• Driver attention alert

• Traffic recognition

• Rear parking sensors

• Lane keeping assist

• Cruise control

 

Some of these innovations are still active but others like Lane keeping assist and Speed limitation system are disconnectable.

As a reminder, in order to deactivate speed limitation system? View the video

Smartphone Station

If you have a New Citroën C3 YOU, a New Citroën C3 Aircross YOU or a New Spacetourer, Smartphone Station enables you to use your Smartphone screen as a real infotainment, offering a smart, connected and modern solution.

 

The features you can benefit from: 

• Navigation (GPS), via apps such as Waze, HEREWeGo, Sygic, Google Maps, TomTom…), or e-ROUTES app from Stellantis that enables you to optimize your long trips in electric (e.g. available charging stations)

• Music, connecting to apps such as Apple Music, YouTube Music, Audible, Amazon Music, Deezer…

• Radio, connecting to your favorite stations via an Internet connection

• Calls, which can be listened through the car speakers in order to always stay focused on the road and keep hands on the steering wheel

 

How do you get this service? 

1/ From MyCitroën app homepage (you need first to create an account), go then to the “Launch Smartphone Station” button

2/ Read and accept the safety disclaimer, make the car-phone connection, and set up the NFC auto launch following the steps described

3/ You can now customize your homepage, choose your favorite radio stations, and favorite contacts for calls. Enjoy!

 

Check it out HERE.

Laste ned MyCitroën-appen

Slik laster du ned MyCitroën-appen

  1.  Gå til Apple Store eller Google Play på smarttelefonen, avhengig av hvilket operativsystem du har.
  2.  Skriv inn «MyCitroën» i søkefeltet.
  3.  Klikk på MyCitroën-appen, og last den ned.

 

Nå er du klar til å opprette en MyCitroën-konto.

Opprette en MyCitroën-konto

Forutsetninger

Du må ha lastet ned MyCitroën-appen før du utfører dette trinnet.

 

Se en veiledningsvideo her, eller følg trinnene nedenfor:

1. Opprett en MyCitroën-konto

I MyCitroën-appen:

  • Velg «Registrer deg».
  • Fyll ut skjemaet (e-postadresse, passord, tiltaleform, etternavn og fornavn), og bekreft valget.

 

Eller

 

https://services-store.citroen.no/:

  • Velg «Logg på» øverst til høyre, og velg deretter «Lag din MyCitroën bruker».
  • Fyll ut skjemaet (e-postadresse, passord, tiltaleform, etternavn og fornavn), og bekreft valget.

2. Aktiver kontoen

  • Gå til innboksen din, og åpne e-posten du har mottatt.
  • Velg «Aktiver din MyCitroën-konto».
  • Bekreft valget.

3. Logg på kontoen din

  • Velg «Koble til» i MyCitroën-appen.
  • Skriv inn e-postadresse og passord.
  • Godta og bekreft valget.

 

Nå kan du koble MyCitroën-appen til bilen.

Koble MyCitroën til bilen din
Hvordan koble MyCitroën til bilen din?

Før du utfører dette trinnet, må du laste ned MyCitroën-appen og opprette en MyCitroën-konto. 

 

Det tar bare ti minutter. Ta med deg smarttelefonen inn i bilen, og følg denne veiledningsvideoen eller trinnene nedenfor:

 

1. MyCitroën-appen:

  • Velg «Legg til et kjøretøy».
  • Skriv inn bilens understellsnummer (VIN) (mer informasjon her(i) Ditt kjøretøys understellsnummer (VIN) består av 17 tegn. For de fleste kjøretøy er VIN plassert på dashbordet foran rattet, rett under frontruten. Andre mulige steder kan være motorblokken eller døren på førersiden.  
  • Skriv inn kilometerstand og bekreft.
  • Velg en tjeneste i «Mine tjenester», og skriv inn telefonnummeret ditt.
  • Skriv inn sikkerhetskoden du mottok på SMS, og bekreft. Opprett en PIN-kode på fire siffer, og bekreft.

 

2. På mobiltelefonen mens du er i bilen:

  • Aktiver Bluetooth (få mer informasjon her) i innstillingene på telefonen, legg til bilen som en ny enhet (få mer informasjon her), og godta vilkårene.
  • Velg «Koble til telefon» på instrumentpanelet i bilen, velg telefonen din og bekreft valget.
  • Skriv inn koden som vises på instrumentpanelet i bilen, på telefonen din.
  • Velg «Telefon» og «Lydstrømming» på instrumentpanelet i bilen, og bekreft valget.

 

3. Det vises en bekreftelsesmelding på startsiden i MyCitroën-appen. Nå må du:

  • Slå av bilens motor i fem minutter.
  • Godkjenne datadeling i bilen.
  • Kjøre i minimum 15 minutter for å opprette tilkoblingen mellom bilen og MyCitroën.

 

Du får en e-post som bekrefter at nettbaserte tjenester er blitt aktivert og kan brukes.

Nå kan du aktivere og bruke Connected Navigation Pack.

Aktivere eller fornye en pakke

Forutsetninger

Før du utfører dette trinnet, må du laste ned MyCitroën-appen, opprette en MyCitroën-konto og koble MyCitroën til bilen din.

1. Aktiver Connected Navigation Pack

I MyCitroën-appen:

  • Velg en tjeneste i «Mine tjenester».
  • Velg «Aktiver nå» i vinduet som åpnes.
  • Les gjennom vilkårene, skriv inn telefonnummeret ditt og bekreft.

 

Eller

 

https://services-store.citroen.no/:

  • Velg «Connected Navigation Pack» og deretter «Aktiver nå».
  • Les gjennom vilkårene, skriv inn telefonnummeret ditt og bekreft.

 

Hvis du vil, kan du nå aktivere Connected Navigation Pack, eller du kan aktivere og bruke tjenestene som er inkludert.

 

For biler registrert etter 1 april 2024 blir pakken Connect PLUS tilgjengelig. Dette er en totalpakke med Connected Navigation og E-Fjernkontroll samlet, og er inkludert i en prøveperiode på 12 mnd 

2. Fornye Connected Navigation Pack

Når Connected Navigation Pack utløper, kan du abonnere på den.

 

I MyCitroën-appen:

  • Du finner utløpsdatoen for pakken under «Mine tjenester». Trykk på datoen.
  • Velg et fornyelsesalternativ mellom én måned og ett år i vinduet som åpnes.
  • Velg «Aktiver nå».
  • Bekreft kjøpet.

 

Eller

 

https://services-store.citroen.no/:

  • Du finner utløpsdatoen for pakken under «Min konto». Velg datoen.
  • Velg et fornyelsesalternativ mellom én måned og ett år.
  • Velg «Aktiver nå».
  • Bekreft kjøpet.
Aktivere en tjeneste

Forutsetninger

Før du utfører dette trinnet, må du laste ned MyCitroën-appen, opprette en MyCitroën-konto, koble MyCitroën til bilen og aktivere pakkene dine.

Tjenester i Connect Navigation Pack som allerede er aktivert

  • Nødanrop og veihjelp: Sørger for at du får rask hjelp om du kommer ut for en ulykke eller får et problem med bilen. Du kan også følge med på ankomsttiden til bergingsbilen i sanntid.
  • Mirror Screen: Du kan se apper og innhold fra mobiltelefonen på skjermen i bilen.
  • Spill: Ta en pause fra kjøringen og slapp av med et spill – alene eller sammen med de andre i bilen (få mer informasjon her).
  • Tyverivarsling: Bli varslet i sanntid ved tyveriforsøk, selv om du ikke er i nærheten av bilen. (i) Bilen må være utstyrt med alarm for denne tjenesten. 

Tjenester i Connected Navigation Pack som må aktiveres separat

  • Nettbasert navigasjon: Kom frem i tide med TomTom-navigasjon med trafikkinformasjon og varsel om faresteder i sanntid. 
  • Fjernstyring: Sjekk om dørene på bilen er låst, lås eller lås opp dørene, slå på lysene eller aktiver hornet med et trykk på smarttelefonen. 
  • Fjernstyrte funksjoner for elbiler: Sjekk og styr ladingen av elbilen, og få varsel når batteriet er fulladet eller hvis ladingen blir avbrutt.
  • Ruteplanlegger: Du kan planlegge reisen med ladestasjoner langs veien, slik at du slipper å lete etter steder der du kan lade (få mer informasjon her).

 

Servicevarsler: 

Med denne tjenesten varsles du når det er tid for neste service eller dersom det oppstår et problem som krever vedlikehold. Det gir problemfritt bilhold, og du kan være trygg på at bilen er i god stand. 

 

Hvis bilen er utstyrt med Citroën Connect Box, kan du bruke denne gratis nettbaserte tjenesten, som er inkludert i Connected Navigation Pack.

 

Det eneste du trenger å gjøre, er å aktivere tjenesten under «Mine tjenester» i MyCitroën-appen.

Deretter kan vi fjernaktivere gratistjenesten, slik at du kan ta den i bruk i bilen (prosessen kan ta opptil syv dager).

 

Du finner mer informasjon om denne tjenesten her.

 

e-Routes**:

Praktiske navigasjonsfunksjoner: Planlegg reisen og få informasjon om de beste stedene for ladestopp. Sanntidsoppdateringer sørger for at du alltid har full oversikt. Følg trinnene nedenfor for å abonnere:

 

  1. Aktiver eller abonner på Connected Navigation Pack.
  2. Velg «Abonner på e-Routes» på startsiden i MyCitroën-appen.
  3. Velg «Tjenester > e-Routes > Aktiver nå» i «Kjøretøy»-delen.
  4. Velg «Abonnement opprettes > Start» på startsiden, og skriv inn telefonnummeret ditt.
  5. Skriv inn koden du mottok på SMS.
  6. Koble MyCitroën til bilen (du finner en veiledningsvideo her).
  7. Last ned e-Routes-appen fra Apple Store eller Google Play, avhengig av hvilket operativsystem du har.
  8. Åpne e-Routes-appen, og velg Citroën.
  9. Det var det! Du får et varsel når tjenesten er aktivert.

 

* Bilen må være utstyrt med Citroën Connect Box

** e-Routes tjenesten er foreløpig ikke tilgjengelig i Norge, men vil komme snart.